داستان نویسی و فیلمنامه نویسی تجاری – تحقیق و تدوین : محسن فردرو

کتاب داستان نویسی و فیلمنامه نویسی تجاری تحقیق،ترجمه و تدوین محسن فردرو در مرحله نگارش و تنظیم قرار دارد. او می نویسد
گفته اند از زمانی که انسان ها شروع به صحبت کردن با یکدیگر کردند (و حتی قبل از آن با حرکات) ، برای یکدیگر داستان گفته اند. داستان سرایی همیشه یک هنر بوده است و برخی از اصول اولیه آن بارها ثابت شده است. داستان نویسی را می توان آموخت،اما داستان خوب نوشتن آسان نیست.
به نوعی از ادبیات داستانی که همیشه در بازار بیشترین فروش را داشته است، داستان تجاری می گویند. داستان های تجاری به این امید نوشته و منتشر می شوند که بیشترین مخاطب ممکن را جذب کنند و بیشترین سود مالی را کسب نمایند. داستان های تجاری عمدتاً به این دلیل به فروش می رسند که سرگرم کننده هستند. داستان های پرفروش به خوبی ساختار یافته اند.
داستانهای ادبی معمولاً مخاطب محدودتری دارند. ما به داستان های ادبی عالی نیاز داریم. در طول سالها، برخی از رمانهای ادبی بسیار محبوب شده وبرنده جوایز معتبر ادبی شده اند.معمولا منتقدان یا حتی نویسندگان داستان های ادبی، داستان نویسی تجاری که معمولاً به آن داستانهای ژانر گفته میشود را تحقیر میکنند. اما باید دانست که بهترین داستان های تجاری می توانند به اندازه داستان های ادبی معنادار و زیبا نوشته شده باشند.لازم نیست تضاد شدیدی بین داستان های ادبی و داستان های تجاری پر اکشن وجود داشته باشد. می توان ترکیبی از هر دو را داشته باشیم.هفت عامل حیاتی برای موفقیت داستان در هر نوع داستان نویسی وجود دارد:
طرح یا پلات،شخصیت ها، ساختار،صحنه ها، گفتار یا دیالوگ،سبک ، تم یا مضمون
برای نویسندگی بایستی نویسنده انگیزه قوی درونی و نظم و تمرین و ممارست ، صبر، توانایی و نگرش کسب و کار داشته باشد . بسیاری از نویسندگان فکر می کنند تنها کاری که باید انجام دهند این است که در گوشه ای بنشینند و داستان خود را بنویسند ، اما نویسندگان موفق داستان نویسی به حرفه خود به عنوان یک تجارت نگاه می کنند. مانند یک کارآفرین و سرمایه گذار ،برنامه ریزی می کنند….
نسخه نهایی کتاب در سایت فکرورزی انتشار خواهد یافت