اینفلوئنسرهای مجازی در رسانه های اجتماعی آنلاین

اینفلوئنسرها افرادی هستند که در رسانه های اجتماعی متمایز می شوند .آنها توسط تعداد زیادی دنبال کنندگان توانایی تأثیرگذاری بر سایر کاربران را دارند.
در حالی که اینفلوئنسرها سابقه طولانی دارند پدیده ای در رسانه های اجتماعی شکل گرفته که می توان آن را اینفلوئنسرهای مجازی نامید.
اینفلوئنسرهای مجازی کاراکترهای تصویرسازی کامپیوتری (CGI) هستند که فعالیت می کنند و شبیه انسان است، حتی اگر از نظر فیزیکی در واقعیت وجود نداشته باشند .
نظرات ضد و نقیضی در مورد این پدیده وجود دارد.
با گسترش رسانه های اجتماعی در بین مردم، شرکت ها شروع به بهره گیری از رسانه های اجتماعی بعنوان یک ابزار تبلیغاتی کردند. آژانس های بازاریابی به افرادی با تعداد فالوور بالا و توانایی تأثیرگذاری انبوه (معروف به اینفلوئنسرها) برای تبلیغات نیاز داشتند.
نوآوری مداوم در صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ منجر به پدیده جدیدی به نام اینفلوئنسرهای مجازی (VI) شد. ما می توانیم یک اینفلوئنسر مجازی را به عنوان یک فرد مجازی که توسط یک شرکت ایجاد شده است توصیف کنیم ، نرم افزاری که می تواند در درجه اول از طریق بازاریابی بر دیگران تأثیر بگذارد، همکاری یا مشارکت در کمپین های اجتماعی داشته می باشد و صرفاً از طریق رسانه های دیجیتال ایجاد و مصرف می شود .
اینفلوئنسرهای مجازی دارای خصوصیات، رفتار و اعمال شبیه انسان ها هستند است اما با هیچ انسانی در دنیای واقعی مطابقت ندارد. آنها توسط هنرمندان سه بعدی ساز با استفاده از CGI (تصاویر تولید شده توسط کامپیوتر) و فن آوری های ضبط حرکت تولید می شوند و بیشتر می تواند توسط هوش مصنوعی (AI) تولید گردد. جالب است که بدانیم پست های اینفلوئنسرهای مجازی سه برابر بیشتر از انسان های واقعی بازدید کننده دارد.
این روند از سال 2019 و در سال 2020 به بعد نیز ثابت بوده است.
در سه تا چهار گذشته ، برندهای صنعتی در اینستاگرام با آواتارهای دیجیتال، نسبت به نوآوری و خلاقیت اینفلوئنسرهای مجازی اقدام نموده اند. به عنوان مثال رنو، ایکیا، پرادا، یا سامسونگ به رشد اینفلوئنسرهای مجازی دامن زدند.
پدیده شخصیت های مجازی از قبل وجود داشت در اوایل دهه میلادی90، شخصیت های کارتونی پیشگام بودند.انیمیشن از دهه 1940 به عنوان ابزار تبلیغاتی مورد استفاده قرار گرفته است.با این حال اولین شرکت ایجاد تبلیغات متحرک تولد اولین کامپیوتر شخصیت تلویزیونی ایجاد کرد. گفته شده است اولین سلبریتی های مجازی در ژاپن راه اندازی شدند . بت های مجازی به سرعت رشد کردند .اینها مدل های سه بعدی به صورت دیجیتالی بودند. در سال 2016 اینفلوئنسرهای مجازی ظهور کردند که میتوان آن را یک تکامل نسبت به بت های مجازی و یوتیوبرهای مجازی در نظر گرفت. از شخصیت های مجازی به عنوان اینفلوئنسر استفاده شد وبه سرعت در اینستاگرام مورد توجه قرار گرفت. بیش از 3 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام جمع کرد. به دنبال این موفقیت ، تعداد زیادی VI دیگرنیز ایجاد شد.تقریبا 70 درصد از برندها از اینفلوئنسرها در اینستاگرام استفاده می کنند.
بیشتر اینفلوئنسرهای مجازی کاملاً انعطاف پذیر هستند و سازندگان می توانند از آنها به راحتی در ظرفیت های تبلیغاتی استفاده کنند. اینفلوئنسرهای مجازی می توانند به طور خاص برای یک برند ویژه تولید شوند.از آنجایی که VI به صورت دیجیتالی ایجاد می شود، برندها می تواند شخصیت های VI را مطابق با تصویر مورد نظرشان سفارشی کنند و مطابقت با ارزش های برندشان کاهش ریسک داشته باشند.
تولید محتوا برای VI بسیار گران است. به کارشناسان کامپیوترگرافیک همیشه در پشت تولید نیاز است، با همزیستی روزافزون انسان و فضای مجازی ، انتظار می رود پدیده VI به رشد خود ادامه دهد. تکنیک های مورد استفاده در رسانه های اجتماعی توسط اینفلوئنسرهای واقعی، به طور کلی،می توان برای VI نیز اعمال کرد تا تأثیر آنها را افزایش دهد. با این حال، نگرانی های متعددی در مورد این موضوع هنوز در ذهن مردم وجود دارد. اکثر اینفلوئنسرهای مجازی در حال حاضر توسط CGI ساخته شده اند، برخی از VI در حال حاضر در مصاحبه های زنده نیز شرکت می کنند. آیا شرکت ها و برندهای تبلیغاتی ، سیستم های جدیدی را در آینده توسعه خواهند داد؟
Fekrvarzi.ir
برگرفته از مقاله اینفلوئنسرهای مجازی در رسانه های اجتماعی آنلاین از:
مائورو کونتی، جنیل گاتانی و پیر پائولو تریکومی