ماهنامه شماره 18 جلا – نیاز اندیشه روز

سخن سردبیر
محسن فردرو
خلاقیت بشر تعریفی از قابلیتهای زندگی است .همه فعالیت های بشر برای رفع یک یا چند نیاز انجام می شود.یک محصول زمانی برای مشتریان جذاب است که یکی از نیازهای آنها را برآورده سازد. خلاقیت توان ساختن یا خلق نمودن چیزی نو است، راهکاری نو برای حل یک مشکل، یک روش یا یک دستگاه نو، و یا یک شیء یا فرم نو هنری. فرهنگ خلاق مانند برند سازی نیازمند هدف گذاری و شناخت مخاطبان و داشتن مجموعه اقداماتی است که رو به آینده دارد.
گفته اند برندینگ یا برند سازی اشاره به مجموعه اقداماتی دارد که در مسیر شناخته شدن یک کالا یا نشانه یا طرح و محصول در سطح ملی یا بین المللی انجام می شود.اگر چه ارزش یک برند علاوه بر شناخته شدن آن به خدمت یا خدماتی است که ارائه می نماید.در واقع هدف از برند سازی این است که نام یا نشان مشخصی ، یادآور محصول و خدمتی خاص باشد. برند شدن منجر به اعتماد عمومی می شود و بسیاری از مردم بدون دغدغه از کالا یا طرح یا محصول برند شده استفاده می نمایند.برند سازی معمولا یکی از ابزارهای توسعه تجاری می باشد.برند سازی یک فعالیت مقطعی و موقتی نیست بلکه فعالیتی مستمر و مداوم است.برند شدن توانایی جذب نیروهای نخبه و زبده را به سازمان ها و شرکت ها می دهد.مهم ترین عنصر در برند سازی شناخت بازار هدف یا مشتریان شما هستند.برندینگ یک شبه اتفاق نمی افتد و به صبر و حوصله فراوان و استمرار نیاز دارد. برند سازی با زمان و آینده گره خورده است و تلاشی است که آینده ساز است و نیازمند خلاقیت های فکری می باشد. آنچه در برند سازی اتفاق می افتد اینست که از عناصر فرهنگی مانند ارزش ها و عادت ها کمک می گیرد تا به شکل عمومی و مشتری پسند عرضه شود. خلاقیت در برند سازی نیز عنصری فرهنگی است . بنیادیترین عامل مشترک فرهنگ و برند سازی در ایجاد ارزش است که در همه ابعاد و جوانب زندگی نقش کاملاً حیاتی ایفا میکند. فرهنگ و تفکر خلاق آینده ساز است و زمانی پدید می آید که ابعاد دارایی های فکری و معنوی و ارزشی مورد جستجو و تحلیل قرار گیرد. برای دستیابی به آینده روشن نیازمند مطالعه در ابعاد الگوهای شناختی و رفتاری و احساسی هستیم . تلاش می کنیم در ماهنامه جلا بعنوان برندی برای پاسخ گویی به نیازهای فکری روز و ترسیم اندیشه های راهگشا ، ابعاد گوناگون دانسته ها و باورها و ارزش های سازنده آینده را بیش از پیش طرح کرده و تجزیه و تحلیل نماییم.این مهم جز با آشنایی و حمایت و مطرح کردن نیروهای خلاق فکری و تبادل آراء و افکار کارشناسی بدست نمی آید. امیدوارم خوانندگان این ماهنامه همچون گذشته ما را در مسیر سختی که در پیش رو داریم یاری دهند.
دانلود ماهنامه شماره 18 جلا- نیاز اندیشه روز jala18