محیط رسانه ای نوین

ترکیب رسانه های سنتی و نوین، ما را با محیط رسانه ای جدیدی رو به رو کرده است
تحولاتی که در رسانه های نوین و در چند دهه اخیر به وجود آمده است، ما را با محیط رسانه ای جدیدی رو به رو کرده که ترکیبی از رسانه های سنتی و رسانه های نوین است.
محسن فردرو در نشست تخصصی مؤلفه های فرهنگ در رسانه های دیجیتال، اظهار داشت:
تحولاتی که در رسانه های نوین و در چند دهه اخیر به وجود آمده است، ما را با محیط رسانه ای جدیدی رو به رو کرده که ترکیبی از رسانه های جمعی، مانند رادیو، تلویزیون و مطبوعات همچنین رسانه های نوین دیگر، مانند اینترنت، ماهواره و امکانات الکترونیک است.
وی افزود: این محیط جدید، الگوی شناختی و هویتی تازه ای را شکل داده است و می خواهد بداند انسان ها در دنیا با چه کسانی رو به رو می شوند.
وی، به چهار دیدگاه موجود در این الگوی شناختی و هویتی اشاره کرد و گفت: در دیدگاه اول، مردم مخاطبانی هستند که در حوزه افکار عمومی با آنان صحبت می کنیم؛ اما در دیدگاه دوم، مردم به جای مخاطب، به مشتری تبدیل می شوند. این دیدگاه مربوط به حوزه اقتصاد است که جامعه باز را هدف قرار می دهد و رقابت ها و شیوه های نوین ارتباطی را مطرح می کند.
فردرو با اشاره به دیدگاه سوم گفت: در این دیدگاه، با دیدی فرهنگی به مردم نگاه می کنند و در تلاش هستند تا به ارزش ها و باورها و هنجارهای مردمی توجه ویژه ای داشته باشند.
وی دیدگاه آخر را “امور مردم یا رأی دهندگان” دانست و تأکید کرد: در این دیدگاه، از دید حکومت به مردم نگاه می کنند و آنان را افرادی می بینند که به دولت رأی می دهند
روابط عمومی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال