یاداشت های کارآفرینی – محسن فردرو

بسمه تعالی
پس از مطالعه کتاب 12 ماه تا یک میلیون دلار ، این یادداشت ها را برای بهره گیری علاقمندان قابل استفاده می دانم:
یک کسب و کار پر درآمد با یک محصول شروع نمی شود ، با یک شخص شروع می شود.
اولین قدم شما برای ایجاد کسب و کار شناسایی مشتری و سپس پاسخگویی به نیاز او می باشد.
اگر این راهکار را درست دریافت کنید بتدریج انبوهی از مشتریان خواهید داشت که مشتاقانه از محصول شما استقبال می کنند.
تفاوتی وجود دارد بین کسانی که می خواهند پول دار شوند و کسانی که می خواهند پول ساز شوند.
تفاوت بین استخراج ارزش با خلق ارزش است.کسانی که می خواهند گوشه ای از یک کیک را برش داده و بردارند با کسانی که می خواهند برای داشتن یک برش از یک کیک ، یک کیک بپزند.
از فکر کردن در باره آنچه می توانید بگیرید دست بردارید و به ارزشی که می توانید خلق کنید فکر کنید.
شما با یک بار خوردن چاق نمی شوید از خوردن مکرر چاق می شوید. در مورد ثروت هم همینطور است ؛ شما با یک بار فروش پول دار نمی شوید بلکه با انجام کارهای درست و کوچک ومکرر می توانید به اندازه کافی ثروتمند شوید.
هر کاری که در زندگی انجام می دهید با تعیین اهداف بلند مدت و برداشتن گام های کوچک مکرر امکان پذیر می شود.
در کارآفرینی به دو شخصیت نیاز است ؛ کسی که رویا پردازی و ایده پردازی میکند و کسی که آن را ساخته و عملی می کند.وقتی این شخصیت ها کنار هم جمع شوند می توانند کارهای بزرگ انجام دهند.
در شراکت کاری نیز باید هر یک از شرکا دارای یکی از این خصوصیت ها باشد . اگر هر دو شریک ایده پرداز باشند یا هر دو سازنده باشند این شراکت به نتیجه نمی رسد.
شما به شخصیت های مکمل نیاز دارید نه کسانی شبیه خودتان.
شما باید فضای کار خود را تعریف کنید و کسب و کار خود را برای یک بازار خاص بسازید.
برای داشتن یک تجارت موفق به یک میلیون نفر مشتری و دنبال کننده نیاز ندارید فقط کافی است با کمی تبلیغات و برند سازی سه تا پنج محصول داشته یاشید که حدود سی مشتری در روز داشته باشد.
گروه کوچکی از پذیرندگان اولیه می توانند بتدریج و بر اساس نظریه انتشار دیگران را به سوی شما فراخوانی نمایند.
پیام رسانی و بازاریابی هویت مهم هستند . رساندن پیام تجاری خود به مخاطبین شناسایی شده شما اهمیت دارد.بررسی عمیق در بازار هدف به معنای این است که گروه خاصی از افراد را بسازید و برند خود را به طور خاص برای آنها بسازید و توجه خریدارهای اینده را به خود جلب کنید.
شخصی گفته بود چیزهای زیادی است که در زندگی ارزش ندارد اما یادتان باشد که پیگیری و دنبال کردن آن ارزش دارد.
از طریق پی گیری است که همه چیز می تواند ارزشمند شود.
پی گیری شما با تصمیم گیری شروع می شود و سپس جنگیدن بر سر آن تصمیم و ایستادن تا رسیدن به نتیجه ادامه دارد.
واقعا سعی کنید کاری را انجام دهید که منافع مردم در آن باشد.تمرکز بر مردم داشته باشید نه بر محصول ،تا زمانی که کارتان توسط اشخاص دیگر ارزش قلم داد نشود نمی توانید موفق شوید.
بین جلب مشتری با حفظ مشتری تفاوت وجود دارد.آنها مشتری شما نیستند تا وقتی که شما را نشناسند .
یک برند اعتماد است و انتظاری که مشتری از خرید خود راضی باشد.گروهی از محصولات که همگی به یک فرد خدمت می کنند.
افراد ایده آل و مورد نظر خود را انتخاب کنید و ببینید آنها چه چیزها و محصولاتی لازم دارند که حاضرند آن را بخرند.
به این فکر کنید که چه محصولی باعث می شود مشتری هدف من در آینده تمایل بیشتری به خرید از من داشته باشد؟
نکته مهم برای کسانی که می گویند برای طرخ ها و ایده شان پول ندارند این است که پول جذب حرکت می شود.
اگر حرکت را نشان دهید جذب پول امکان پذیر می شود.از سرمایه گذارها پول نخواهید مشاوره بخواهید اگر جای شما بودند چگونه برای رشد این کسب و کار هزینه می کردند .
به آنها بگویید برای سفارشات بزرگ تر و مخاطبان در حال رشد به پول بیشتری نیاز دارید.
می توانید بجای یک سرمایه گذار از سرمایه گذاری جمعی کمک بگیرید.می توانید وام بگیرید . وام نوعی بدهی خوب است نه بدهی بد.
قرض گرفتن پول برای خرید یک اتومبیل بدهی بد است اما خرید چیزی با نرخ بازدهی بالاتر بدهی خوب است.باید گفت که گرفتن وام برای یک مفهوم اثبات نشده راهی سریع به سوی فاجعه مالی است.
پول فقط یک تقویت کننده است نه یک عصای جادویی،سعی کنید بدهکار نشوید.روی فروش محصول تمرکز کنید.
فرمول ساده کسب و کار اینست که چیزی را برای فروش انتخاب کن و بعد آن را بفروش تا زمانی که چیزی فروخته نشود هیچ اتفاقی نمی افتد.
سعی کنید برای تمرکز از کارهای خیلی کوچک شروع کنید و در مقابل افکار بزرگ مقاومت نمایید.
مشاوره Fekrvarzi@gmail.com