نوشته شده توسط : داوود سلیانچی

بر اساس یک مطالعه بازار از انجمن هوانوردی بدون سرنشین آلمان (VUL)، ارزش بازار پهپادهای تجاری آلمان در سال 2023 برابر با 893 میلیون یورو بود که آن را چهارمین بازار بزرگ هواپیماهای بدون سرنشین پس از چین، ایالات متحده و ژاپن قرار داد. علاوه بر این، همچنین در سال 2023، نسبت پهپادهای مورد استفاده تجاری با 197 درصد افزایش از سال 2019 به 56400 پهپاد رسیده است. تا سال 2023، رشد مورد انتظار از 955 میلیون یورو به بیش از 1.7 میلیارد یورو وجود دارد که با متوسط ​​نرخ رشد سالانه 7.5 درصد مطابقت دارد.

در این مقاله، نحوه استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در آلمان را بررسی خواهیم کرد و چگونگی تغییر شکل فرآیندهای سنتی، مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن و پاسخگویی به چالش‌های دنیای واقعی را برجسته خواهیم کرد.

بهبود فرآیندهای تعدیل مطالبات

در آلمان، طوفان تگرگ بسیار رایج است و اغلب تنظیم کننده ها را با کار دشواری مواجه می کند که وارد ساختمان های سیل زده یا دسترسی به سقف های صعب العبور می شود. همچنین، بخش رویدادهای اصلی در ارزیابی ساختمان های آسیب دیده از طرف مشتریان صنعتی خود با مشکل مواجه است. Versicherungskammer ، یک شرکت بیمه مستقر در مونیخ، استفاده از پهپادها را برای حل این مشکلات و دور شدن از ساعات کار چندگانه و حمایت مالی که ارزیابی ساختمان های آسیب دیده نیاز دارد، بررسی کرد.

Versicherungskammer  در همکاری با FairFleet  ، ارائه‌دهنده خدمات هواپیماهای بدون سرنشین، یک کارخانه صنعتی و چندین ساختمان دیگر را که طی یک دوره چهار هفته‌ای در اثر طوفان تگرگ آسیب جدی دیدند، ارزیابی کرد. بیمه‌گر با جمع‌آوری چندین عکس هواپیمای بدون سرنشین از خسارت، به تسویه‌کنندگان خسارت اجازه داد که از رفتن به ملک خودداری کنند. در عوض، تجزیه و تحلیل تصاویر با کیفیت بالای هوایی در یک مکان امن نه تنها باعث صرفه جویی قابل توجهی در زمان می شود، بلکه بینش بهتری نیز ارائه می دهد. علاوه بر این، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به Versicherungskammer کمک کرد تا از «تمیز کردن» مکرر و مکرر وقت و هزینه بر اموال آسیب دیده برای رعایت استانداردهای امنیتی برای بازدید در محل جلوگیری کند.

در پایان، این شرکت توانست فرآیند ادعاها را برای مشتریان خود کارآمدتر و شفاف تر کند.

انجام نقشه برداری هوایی بزرگراه

TS Engineering  ، یک ارائه‌دهنده خدمات نقشه‌برداری و طراحی مهندسی عمران در آلمان، وظیفه نقشه‌برداری یک بخش راهروی 9 کیلومتری بزرگراه A8 در جنوب آلمان با حداکثر انحراف عمودی تنها 0.8 اینچ را داشت. برای جلوگیری از بسته شدن جاده ها، اختلال در ترافیک و فرآیندهای وقت گیر، TS Engineering یک DJI M300 مجهز به سیستم تصویربرداری سه بعدی TrueView 535 را نسبت به روش های سنتی انتخاب کرد.

این شرکت با قرار دادن 99 نقطه کنترل زمینی پراکنده در امتداد و نزدیک بزرگراه و انجام پروازهای پهپادی در حداکثر ارتفاع 60 متری AGL ، میلیون ها نقطه و داده های دقیق زمین را به دست آورد. داده‌های جمع‌آوری‌شده شامل جزئیات ضروری مانند طرح‌بندی جاده‌ها، خط‌کشی‌ها، نرده‌های حفاظ، سیستم‌های زه‌کشی، و مناطق خارجی با خاکریز بود که آن را قادر می‌سازد تا به عنوان پایه‌ای برای طرح‌های ساخته‌شده فعلی برای توسعه شش خطه بزرگراه در آینده باشد.

موجودی خودکار در انبارهای مرتفع و فروشگاه های بزرگ در فضای باز

مستقر در کاسل، آلمان، DB Schenker ، یک بخش تدارکات اپراتور راه آهن آلمان، دویچه بان، می خواست نظارت بر موجودی انبار خود را نوآوری کند. برای این منظور، شرکت doks را انتخاب کرد. ساده کردن مدیریت انبار با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای ایجاد دوقلوهای دیجیتال و خودکارسازی و همچنین دیجیتالی کردن انبارها و انجام فرآیندهای ثبت موجودی.

“محصول به ما کمک می کند تا موجودی های خود را در سطح بالایی نگه داریم و دقت را در انبار بهینه کنیم. مزیت دیگر این عملکرد ضبط است که به شما امکان می دهد بدون حضور در محل ذخیره سازی مستقیماً نگاه کنید. ینس دامبروسکی، مدیر عملیات در DB Schenker، گفت. “با doks.، ما همچنین می توانیم خارج از ساعات کاری رانندگی کنیم. در کسب و کار عملیاتی، ما بلافاصله متوجه تغییرات شدیم، زیرا کارکنان می توانند در فرآیند ارزش افزوده مستقر شوند.

دوقلوهای دیجیتال ( شبیه‌سازی شده ) جان ها را نجات می دهند

هر دقیقه در مواقع اضطراری مهم است. در کسب و کار روزانه و منظم مقامات و سازمان‌های دارای وظایف امنیتی (BOS)، برنامه‌ریزی عملیاتی کارآمد برای نجات جان انسان‌ها تعیین‌کننده است. به همین دلیل است که ارائه دهندگان خدمات مهندسی مفاهیم بهینه حفاظت از آتش و بلایا را توسعه می دهند که از BOS در برنامه ریزی عملیاتی آنها پشتیبانی می کند.

hhpberlin  ، یک پیشگام آلمانی در حفاظت از آتش، با چشم‌اندازی برای ایمن‌تر کردن شهرهای آینده و برنامه‌ریزی آسان‌تر از طریق مفاهیم هوشمند، به پتانسیل عظیمی که پهپادها و دوقلوهای دیجیتالی روی میز می‌آورند، پی برد. با این حال، دلیل نیاز به دوقلوهای دیجیتالی چرخه عمر پروژه ساخت و ساز معمولی یا انجام بازرسی نیست. در عوض، hhpberlin از آنها برای برنامه‌ریزی و اجرای مفاهیم امنیتی استفاده می‌کند و خدمات و مقامات اضطراری را با شرایط محلی از قبل ارائه می‌کند.

برای شروع سفر این شرکت برای تولید دوقلوهای دیجیتال برای حدود 20000 ساختمانی که مسئولیت آن را بر عهده دارد، hhpberlin از FlyNex ، یک نرم افزار نقشه برداری هواپیماهای بدون سرنشین، برای تصویربرداری از مرکز نمایشگاه برلین استفاده کرد. hhpberlin با جمع آوری داده های عکس هوایی با کیفیت بالا در یک پرواز 45 دقیقه ای پهپاد توانست یک دوقلو دیجیتالی با دقت چند میلی متر تولید کند. با استفاده از این اطلاعات، BOS می تواند به سرعت و به طور قابل اعتماد تصویری جامع از وضعیت در مواقع اضطراری به دست آورد و اقدامات هدفمند را استخراج کند و در زمان و جان انسان ها صرفه جویی کند.

Stefan Truthän، مدیرعامل hhpberlin گفت: به لطف پلتفرم FlyNex، اکنون می‌توانیم کنترل آتش‌سوزی و بلایا را در مقیاس بزرگ دیجیتالی کنیم. “نمایشگاه تجاری برلین یک هدف آزمایشی ایده آل برای نشان دادن ارزش افزوده دوقلوهای دیجیتال و مسیرهای پرواز خودکار است. این مدل‌ها به نیروهای اضطراری یک دید کلی قابل اعتماد می‌دهند و می‌توانند اقدامات مناسب را به سرعت انجام دهند.»

Hide picture