“چگونه دوستانی به دست آوریم و بر مردم تأثیر بگذاریم” نوشته‌ی دیل کارنگی

کتاب آیین دوست‌یابی که نام اصلی آن “چگونه دوستانی به دست آوریم و بر مردم تأثیر بگذاریم” نوشته‌ی دیل کارنگی، یکی از معروف‌ترین کتاب‌ها در زمینه‌ی موفقیت و خودسازی و ارتباطات میان انسان‌ها است. این کتاب برای اولین بار در سال ۱۹۳۶ منتشر شد و از آن زمان تا به حال، به عنوان یک منبع کلاسیک و مؤثر در زمینه‌ی ارتباطات و روابط بین فردی شناخته می‌شود.

کتاب آیین دوستیابی دربردارنده‌ی تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی است که به خوانندگان کمک می‌کند تا در ایجاد و حفظ روابط اجتماعی و حرفه‌ای موفق‌تر باشند. از جمله موضوعاتی که در این کتاب مورد بررسی قرار می‌گیرد، می‌توان به اهمیت گوش دادن، چگونگی ابراز علاقه‌ی صادقانه به دیگران، و روش‌های ایجاد احساس اهمیت در دیگران اشاره کرد.

با زبانی ساده و روان از دیل کارنگی و با استفاده از داستان‌ها و مثال‌های واقعی، یاد خواهید گرفت که چگونه می‌توانید با پرورش مهارت‌های ارتباطی خود، تأثیرگذاری تان را در جامعه و محل کار افزایش دهید. این کتاب به عنوان یک راهنمای عملی برای بهبود مهارت‌های اجتماعی و حرفه‌ای، در سراسر جهان محبوبیت زیادی دارد و به بسیاری از زبان‌ها ترجمه شده است.

مسیری به سوی تأثیرگذاری و دوست‌یابی: استراتژی‌های ارتباطی برای یک زندگی موفق

  • رازهای تأثیرگذاری در ارتباطات

تمرکز بر روی نکات کلیدی کتاب در زمینه ایجاد تأثیر مثبت در ارتباط با دیگران.

  • هنر گوش دادن و دوست یابی

برجسته کردن اهمیت مهارت گوش دادن به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارها برای برقراری ارتباط مؤثر.

  • پل‌های ارتباطی: از غریبه تا دوست

این عنوان نشان‌دهنده مسیری است که کارنگی برای تبدیل شدن افراد از غریبه به دوست توصیه می‌کند.

  • مهارت‌های اجتماعی: کلید موفقیت در زندگی و کار

تأکید بر اهمیت مهارت‌های ارتباطی در همه جنبه‌های زندگی، از جمله محیط کار.

  • ساختن روابط ماندگار: فراتر از یک سلام

تمرکز بر روی ایجاد و حفظ روابطی که فراتر از سطح سطحی و معمولی هستند.

  • چگونه قلب‌ها را فتح کنیم؟

این عنوان به رویکرد احساسی کتاب در خصوص برقراری ارتباط با دیگران اشاره دارد.

  • مکالمه‌هایی که تغییر می‌آفرینند

تأکید بر اهمیت مکالمات در ایجاد تغییرات مثبت در روابط و تأثیرگذاری بر دیگران.

بخشی از کتاب آیین دوستیابی

سادەترین راە تأثیر نیك ذاشتن

اخيراً در مهمانخانه سنترال پارك نیويورك به شام دعوت داشتم. درآنجا خانم ثروتمندى بودكه سعى داشت تا درانظار جلب توجه كرد، و در قلوب مدعوین تأثير نیكویی بگذارد. با آنكه پولى هنگفت صرف تهيه خزو سمور والماس ومرواريد كرده بود، متأسفانه براى ترميم و اصلاح سيماى خود كه تروشروئی و خودپسندی از آن ساطع بود کوششی نکرده بود. غافل از اینکه در نظر مردان حالتی كه در چهره بانوان ديده میشود خیلى مهمتر از پوششى است كه برتن خود آراسته اند.

شارل شواب ميگفت كه تبسم او ارزشى برابريك ميليون دلار دارد و بنظر من اين گفته چندان خالى از حقيقت نيست. پیشرفت وی در زندگی مرهون شخصیت او بود و تسلطی که در محبوب ساختن خود داشت كار اورا پیش میبرد. سيماى او جذابيتى خاص داشت كه بيشتر ناشى از تبسم هاى دلنشين او بود. شبی فرصت مجالست و هم صحبتى با موريس شواليه را یافتم . اما آنچه که تعجب مرا بیش از پیش برمی انگیخت آن بود که برخلاف انتظار اورا شخصی عبوس وغمگین یافتم. دراین فکر بودم و به تماشا کردش سرگرم، ناگاہ ٹبسمی کرد که گوئی اشعه طلائی رنگ خورشید ابرھای تیرہ را گشود. و رخسار عبوس او را روشن ساخت.. چه اگر این تبسم را فاقد بود احتمال داشت که او هم چون پدر و برادرش در پاریس حرفه ایشان را که ساختن آبنوس بود، دنبال می کرد.

اعمال و حرکات گویاتر از لغات و کلمات هستند و هر لبخندی بیان کننده آن است که: شما محبوب و مطلوب من هستید از دیدار شما خوشحالم و حضور شما نشاط مرا برمی انگیزد.

https://ketabha.org/aein-doostyabi/

Hide picture