عناوین کارگاه های پروژه مدرسه زندگی – دکتر عطاران
مدرسه زندگی
جایی برای آموختن آنچه در مدرسه برای زندگی نیاموخته ایم
مدرسه زندگی چیست و چه میکند؟
پروژه ای شناختی
برای تصحیح نظام آموزشی و سبک زندگی.
مدرسه زندگی یکی از پروژه های منتخب در جشنواره ی کارآفرینی پل آلمان میباشد.
این پروژه در سال 93 توسط تعدادی از دانشجویان ارشد و دکترا با رویکرد شناختی طراحی و توسعه داده شده است.
هدف پروژه ی مدرسه زندگی برداشتن سه گام اساسی است:
1: شناختن خود (کشف علمی استعدادها, علائق و ارزشهای کاری)-/ فاز خودشناسی
2: آموزش و ارتقاء مهارت های پایه ارتباطی -/ فاز ارتباطات
3: رسیدن به خود شکوفایی (آشنایی با الگوهای علمی کسب و کار و شغلی و خلق ارزش و ثروت)-/ فاز خودشکوفایی
نظام آموزشی ما و بسیاری از نظامهای آموزشی در سراسر دنیا شخص و شخصیت دانش آموز را در خلال آموزش مورد غفلت قرار میدهند.
ما ملقمه ای از اطلاعات کاربردی و غیر کاربردی را بدون توجه به این که مخاطب این آموزش کیست بر سر دانش آموز و دانشجو آوار می کنیم.
در کنار این قضیه فراموش کرده ایم در طی 20 سال آموزش، دغدغه های اصلی زندگی یک ایرانی را برای 40 سال آینده ی زندگیش پوشش دهیم.
مدرسه زندگی به عنوان پروژه ای شناختی تلاش میکند مکملی برای نظام آموزشی کنونی در مدرسه و دانشگاه باشد.
بر این اساس به 3 حوزه ی کلیدی در زندگی هر فرد توجه میشود:
1: فاز خودشناسی:
هر کس قبل از دریافت هر آموزشی ،ابتدا باید به این سؤالات پاسخ دهد:
من که هستم؟
چه تواناییها و استعداهایی دارم؟
در زندگی چه هدفی را باید دنبال کنم؟
و علائق واقعی من در زندگی تحصیلی و شغلیم کدامند؟
2: فاز ارتباطات:
پاسخ به نیازها و سؤالاتی که قسمت عمده ای از زندگی ما را زیر سایه خود میگیرند.
ارتباط با ۴ خ:
ارتباط با خود
ارتباط با خانواده
ارتباط با خلقت
و ارتباط با خدا
3: فاز خودشکوفایی:
پس از گذشتن از فاز خودشناسی و تنظیم ارتباطات با خود و محیط در فاز ارتباطات ؛نوبت به فاز خودشکوفایی یا خلق ارزش و ثروت از داشته های ذاتی و اکتسابی میرسد.
موضوع کسب و کار در مدرسه و دانشگاههای ما، هیچگاه به عنوان مجموعه ای مستقل از دانشها و مهارتها آموزش داده نمیشوند .
مدرسه زندگی تلاش دارد امکان مدیریت استراتژیک زندگی را در قالبی آسان و همه فهم فراهم نماید تا ما دریابیم در فضای کسب و کار باید به چه نحو عمل کنیم.
الگوریتم مدرسه زندگی
مدرسه زندگی از سه فاز اصلی تشکیل شده است:
فاز اول خودشناسی
شامل ۱۵ کارگاه
۵ کارگاه درحوزه مدیریت استعداد
۵ کارگاه در حوزه هدایت تحصیلی شغلی
۵ کارگاه در حوزه تیپ شناسی شخصیتی
فاز دوم ارتباطات
شامل ۲۰ کارگاه
۱۰ کارگاه در حوزه مهارهای زندگی
۱۰ کارگاه در حوزه کارکردهای اجرایی
فاز سوم خود شکوفایی
شامل ۱۵ کارگاه
۱۰ کارگاه در حوزه مهارتهای نرم
۵ کارگاه در حوزه تیپ شناسی سازمانی
مخاطبان مدرسه زندگی
مخاطبان مدرسه در دو سطح فردی و سازمانی دسته بندی میشوند:
مخاطبان فردی:
شامل کلیه رده های سنی،تحصیلی و شغلی
مخاطبان سازمانی:
شامل مدارس
دانشگاهها
سازمانها
استارت آپ ها
بسته های ویژه ی مدرسه زندگی:
در قالب کارگاه، جلسات همایش و خدمات مشاوره
بسته های ویژه ی مدارس:
در حوزه ی دانش آموز
– پیش دبستانی و دبستان:
مدیریت استعداد کودک
کارگاه کودک پژوهشگر
کارگاه بازیهای شناختی
– متوسطه اول و دوم:
مدیریت استعداد نوجوان
هدایت شغلی تحصیلی
سلامت روان
آموزش و پژوهش شناختی
در حوزه مربیان
مدیریت استعداد
هدایت شغلی تحصیلی
مدیریت ارتباطات
روش تدریس شناختی
در حوزه اولیاء
مدیریت استعداد
هدایت شغلی تحصیلی
مدیریت ارتباطات