ساخت و توزیع فیلم با تئوری یهود ستیزی
نوشته : سینا صالح
یهودستیزی (Antisemitism ) نگرش ستیزهجویانه با یهودیان و نگاه منفی و کینهجویانه همراه با پیشداوری نسبت به آنچه یهودی است گفته میشود. یهود ستیزی یک تئوری ساخته شده توسط صهیونیسم جهانی است که همه دنیا را در مقابل و علیه یهودیان می داند و از این طریق با مظلوم نمایی راهبردهای خود را دنبال می نمایندآنها تبلیغ می کنند که در بسیاری از دوران تاریخ از جمله در اروپای قرون وسطی و قرون جدید یهودیان از حقوق مختلفی شهروندی و کسب مقامهای دولتی یا شرکت در اصناف محروم بوده اند.آنها با تبلیغ هولوکاست و با بهره گیری علیه نازیسم یهودی ستیزی را از سال 1933 بعنوان یک دکترین دولت ها علیه یهودیان مطرح می نمایند. ارائه آمارهای اغراقآمیز از کشتار یهودیان، خود وسیلهای برای جلب ترحّم افکار عمومی و زمینهسازی برای اشغال فلسطین و توجیه جنایات صهیونیستها بودهاست .آنها تبلیغ می کنند که یهودیان در سرزمین های اسلامی همواره مورد ستم واقع شده اند.
صهیونیسم یک جنبش سیاسی و ملی گرای یهودی است که در اواخر قرن نوزده میلادی شکل گرفت. ظاهرا عمدهترین هدف جنبش صهیونیسم، تشکیل میهنی برای یهودیان بود.صهیونیسم یهودیان سرتاسر جهان را تحت شعاع قرار میدهد و آنها را ترغیب به مهاجرت به سرزمین موعود میکند. صهیونیسم در ابتدا از مایههای مذهبی یهودیان برای اجتماع آنان در فلسطین وام میگرفت، اما صهیونیسم مدرن، بیشتر جنبشی سکولار است که بنا به ادعای خودشان در پاسخ به یهودی ستیزی قرن ۱۹ در اروپا فعالیت میکند.
گفته می شود میان اعمال وحشیانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و آموزههای عرفان منحط کابالا ارتباط تنگاتنگی وجود دارد و پشتوانه فکری و اعتقادی سران رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان فلسطینی را آموزههای کابالیستی میدانند که رگههایی از نژادپرستی نیز در آن مستتر است.مدتهاست آموزهها و نمادهای کابالایی در امپراتوری رسانهای و تبلیغاتی صهیونیستها و آمریکاییها ظهور و بروز زیادی دارد؛ تقریبا می توان سناریو اکثر فیلمهای هالیوودی را برگرفته از آموزههای کابالایی دانست؛ قرابت میان عرفان منحط کابالا و دستگاه عریض و طویل هالیوود به قدری وسیع است که فرقه ای تحت عنوان کابالا هالیوودی شکل گرفته است.آموزههای کابالایی را میتوان به طرز آشکاری در فیلم “آواتار” مشاهده کرد؛ در این فیلم، موجودات نیمه انسان و نیمه حیوانی موسوم به “آواتار” در سیارهای به نام “پاندورا”، گرداگرد درختی مقدس زندگی میکنند؛ کابالیستها، درخت را واسطه میان عالم ملکوت و عالم ناسوت میدانند و اعمال عبادی خود را عمدتا در برابر درختان انجام میدهند. . در هالیوود از ابتدا بیشتر موسسان یهودیانی بودند که از آلمان و اروپای شرقی به آمریکا مهاجرت کردند. ویلیام فاکس صاحب شرکت «استودیو قرن بیستم فاکس» از یهودیان اتریش بوده است. لوییس مایر صاحب شرکت «مترو گلدوین مایر» در روسیه و در یک خانواده یهودی متولد شده است. بنیامین وارنر نیز یک یهودی بوده و خانواده وی در لهستان سکونت داشته اند ،بعدها چهار فرزند این یهودی به نامهای «هری»، «سم»، «آلبرت» و «جک» شرکت تولیدات سینمایی «وارنر برادرز» را تاسیس کردند. شرکت مشهور «پارامونت» نیز در مالکیت یک یهودی به نام «ویلیام هادکینسون» است.آنان به طور عجیبی در دستیابی به یک آرزو اشتراک داشتهاند و آن کنترل صنعت سینما آمریکا و جهان بوده است.کارول لایملی موسس شرکت «یونیورسال استودیو» ، مارکوس لاو از شرکای شرکت «مترو گلدوین مایر» و لوییس مایر صاحب استودیوهای «مترو گلدوین مایر» ، «ساموئل گلدوین» از همین نمونه ها می باشند. «آدولف زوکر» موسس استودیوهای «پارامونت» در خانواده یک خاخام یهودی متولد شده است. هدف بیانگذاران هالیوود به طور کاملاً روشن تسلط بر جامعه آمریکا تعیین شده بود و ارزشهای اجتماعی جدید را پدید آوردند. آنان وارد سیاست شدند و در اداره آمریکا با حضور در انتخابات رییس جمهورهای مختلف موثر واقع شدند. از ابتدا تصویر سازی از عرب غیر متمدن و مسلمانان خشن … حاصل نفوذعوامل اسرائیل در صنعت سینما بوده است. پس از چند دهه از تاسیس هالیوود رژیم غاصب اسرائیل تحرکات خود برای بهره برداری از این میراث را آغار کرد. «استیون رایتشیک» نویسنده آمریکایی در روزنامه لس آنجلس تایمز این نفوذ را اینگونه توصیف میکند: مجموعه کوچکی از افراد خلاق و صنعتگر یهودی که تونلی به طول هزاران مایل حفر کردهاند و به وسیله آن میان اسرائیل و دنیای سرگرمی ارتباط ایجاد نمودند.
در ابتدای دهه1980 میلادی حضور اسرائیل در هالیوود برای همگان روشن شد. این حضور زمانی آشکار شد که «مناخیم گولان» و «یورام گلوباس» (دو اسرائیلی بسیار متعصب و پایبند به ارزشهای صهیونیسم) شرکت «گروه کانن» را تاسیس کرده و چند فیلم اکشن درجه 2 تولید کردند. البته برخی از این فیلمها شهرت زیادی پیدا کرد که از جمله آنها فیلم «صحرا» (Sahara) تولید شده در سال 1983، فیلم «نیروی دلتا» (The Delta Force) تولید شده در سال 1986 و فیلم «اجیر شده» در سال 1991 است. این فیلمها از لحاظ محتوا ارائه دهنده تصویری عقب افتاده و خشونت آمیز از مسلمانان و عربها است. این فیلمها جزء 10 فیلمی بودند که مسلمانان و عربها را در زمره تروریستها یا انسانهای غیر متمدنی نشان میداد که اموال خود را برای لذت جویی صرف میکنند. خیابانهایی که در این فیلمها نمایش داده شده مملو از زنان پوشیده شده با لباسهای سیاه است که ترس و وحشت در آن موج میزند و میکدههایی که مملو از رقاصههای عربی است. در برابر ارائه تصویری عقب افتاده از جهان عربی، یهودیان به عنوان قهرمان و عنصر نجات بخش در فیلمها به تصویر کشیده شد. این قهرمان پروری تا جایی است که موساد دستگاه اطلاعاتی اسرائیل در کنار آژانس اطلاعاتی آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال این کشور در این فیلمها به عنوان نجات دهنده جهان از شر و بدبختی معرفی میشوند ایده سریال آمریکایی سرزمین مادری متعلق به یک اسرائیلی به نام «گیدئون راف» است که به تهیه کنندگی «آوی نیر» ساخته شد. در این سریال مسلمانان و عربها به دلیل ارائه تصویری مجرمانه از آنان مورد توهین قرار گرفتند. عربها در فیلم «یکشنبه سیاه» (Black Sunday) به کارگردانی «جان فرانکن مایر» تولید شده در سال 1977 به عنوان موجوداتی وحشت آور نشان داده شده است. «تصمیم اداری» (Executive Decision) نیز دیگر فیلم اینچنینی است ، این فیلم روایتگر داستان مسلمانانی است که یک هواپیما ربایی انجام داده و مسافران را به وحشت انداخته و آنان را به مرگ تهدید میکنند. اسرائیل به خوبی از کلیشههای ترویج شده توسط فیلمهای هالیودی استفاده میکند به طوری که از تمام جنایت ارتکابی در این فیلمها حمایت شده و توجیه میشوند همانطور که از جنایات و جنگهای دیگری که آمریکا در ویتنام و عراق انجام داده حمایت شده است. مدت هاست صهیونیسم جهانی کلیه کتاب های سینمایی و تولیدات و آموزش های سینمایی و تولید کنندگان و بازیگران را به استخدام خود درآورده است و یهودیان با حفظ این تسلط بر سینما به یکی از پر نفوذترین گروههای فشار در جهان تبدیل شده اند.
جای تاسف این است که اینک این نفوذ در فیلم های شبکه خانگی ایران نیز روز به روز افزایش می یابد. بسیاری از سریال های و فیلم های سینمایی که به نوعی ترویج دهنده تئوری یهود ستیزی و مظلومیت یهودیان است احتمالا بصورت رایگان و یا با حداقل قیمت در اختیار توزیع کنندگان قرار می گیرد و موسسات مرتبط با سینمای خانگی بدون توجه به محتوای ترویج شده در این فیلم ها آن را زیر نویس یا ترجمه و توزیع و پخش می نمایند. برای نمونه در سریالی که به ظاهر توسط نشنئال جغرافی ساخته شده است زندگی انیشتین بعنوان یک یهودی که مورد ظلم یهودستیزان قرار گرفته است معرفی می شود و او را بعنوان دانشمندی یهودی و معتقد معرفی می نماید . صهیونیسم جهانی سعی می کند کلیه اندیشمندان مهاجربه آمریکا را یهودیان معتقدی نشان دهد که مورد ستم واقع شده اند اما توانسته اند خدمات بزرگی به جهانیان عرضه نمایند در حالی که بسیاری از آنها با اعتقادات یهودی و صهیونیسم همراه نبوده اند. علاوه بر این موج حمایت از یهودیان تا آنجاست که افراد معمولی یهودی با تبلیغات وسیع و انتشار کتاب و ساخت فیلم بعنوان دانشمندان برجسته جهانی معرفی شده و ملت های مظلوم جهان نادانسته هر چه بیشتر در دام صهیونیسم جهانی قرار می گیرند.
خوب است مسئولین موسسات توزیع و پخش فیلم به ویژه سینمای خانگی مروری بر فیلم های خود داشته باشند تا میزان نفوذ این جریان را در فیلم هایی که به جامعه ارائه می کنند مشاهده نمایند.