نوشته : داوود سلیانچی

رئیس انجمن جت اسکی و جت بُت

تیم سازی فرآیند ایجاد تیمی است که به طور منسجم با هم در جهت یک هدف مشترک کار می کنند. اهمیت و هدف اصلی تیم سازی ایجاد یک تیم قوی از طریق ایجاد پیوندها و ارتباطات است. ایجاد این پیوندها از طریق تیم سازی برای کسب و کارها و سازمان ها بسیار سودمند است. مزایای تیم سازی شامل افزایش ارتباطات، مهارت های برنامه ریزی، انگیزه کارکنان و همکاری کارکنان است.

فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای که به افراد کمک می‌کنند یکدیگر را در نور متفاوت ببینند، به آنها امکان می‌دهد در محیطی متفاوت با هم ارتباط برقرار کنند. از افراد تیم شما خواسته می شود تا در مورد پیامدهای این فعالیت ها در محل کار خود فکر کنند.

یکی از قوی ترین دلایل تیم سازی، کسب نتیجه است. از طریق یک سری رویدادهای برنامه ریزی شده تیم سازی که سرگرم کننده و انگیزشی هستند، تیم ها مهارت هایی مانند ارتباط، برنامه ریزی، حل مسئله و حل تعارض را ایجاد می کنند. این ایده‌های فعالیت تیم‌سازی از طریق تقویت ارتباطات واقعی، بحث‌های عمیق‌تر و پردازش به تسهیل ساخت تیم بلندمدت کمک می‌کند.

یک تیم نزدیک، بهره وری و محیط کاری خوب را تضمین می کند. در اینجا 12 دلیل برای شروع تیم سازی وجود دارد: به اعضای تیم خود انگیزه دهید و آنها را به هم نزدیک کنید، حتی در محل کار مجازی!

  1. شبکه سازی، معاشرت و شناخت بهتر یکدیگر
  2. کار تیمی و تقویت عملکرد تیم
  3. رقابت و لاف زدن
  4. جشن، روحیه تیمی، سرگرمی و انگیزه
  5. همکاری و پرورش نوآوری و خلاقیت
  6. ارتباط و همکاری بهتر با هم
  7. فرهنگ شرکت را تقویت کنید
  8. چیزی را ایجاد کنید که منتظر آن باشید
  9. قدردانی کارکنان را نشان دهید
  10. ایجاد پل در سراسر بخش
  11. پتانسیل رهبری را باز کنید
  12. تعامل و روحیه کارکنان را بهبود بخشید

در مورد 12 دلیل برای شروع برنامه ریزی فعالیت های تیم سازی در شرکت خود در زیر بیشتر بیاموزید.

12 دلیل برتر برای تیم سازی

1 . شبکه سازی، معاشرت و شناخت بهتر یکدیگر.

برنامه تیم سازی خیریه: انجام کارهای خوب اجتماعی شدن و دوست یابی در محل کار یکی از بهترین راه ها برای افزایش بهره وری در محیط کار مجازی، ترکیبی یا حضوری است. نه تنها روحیه را در دفتر افزایش می دهد، بلکه به تیم شما کمک می کند تا به طور مؤثرتری با محیط کار مجازی سازگار شوند و مسائلی را که با “عادی جدید” پیش می آیند، حل کنند. برگزاری یک فعالیت تیم سازی می تواند کوتاه و شیرین باشد یا می تواند رویداد پیچیده تری باشد که همه زمان بیشتری برای برنامه ریزی برای آن داشته باشند! در هر صورت، TeamBonding  تمام منابعی را دارد که برای سرگرم کردن آن به آن نیاز دارید. یکی از رویدادهای تیم سازی مجازی ما را امتحان کنید تا اعضای تیم خود را به هم نزدیکتر کنید و قدردانی خود را نشان دهید.

زمانی که همه به بهترین نحو نقش خود را ایفا می کنند، باعث ایجاد فرهنگ کاری مثبت می شود. هر تیم متفاوت است و هر فرد چیزی منحصر به فرد برای کمک کردن دارد. هنگامی که بتوانید همه را برای رسیدن به پتانسیل فردی خود شناسایی و تشویق کنید، تیم شما نیز قادر به رسیدن به پتانسیل جمعی خود خواهد بود.

2 . کار تیمی و تقویت عملکرد تیم.

فعالیت‌های تیم‌سازی همچنین برای بهبود پروژه‌های محل کار که شامل کار تیمی می‌شوند، کار می‌کنند، زیرا به تیم‌ها کمک می‌کند یکدیگر را بهتر درک کنند. کارمندان پس از انجام فعالیت های تیم سازی با یکدیگر، نقاط قوت، ضعف و علایق یکدیگر را بهتر درک می کنند. این درک به آنها کمک می کند تا حتی بهتر با یکدیگر در پیشرفت آینده حیاتی یک شرکت کار کنند.

وقتی همه بهترین کمک خود را می کنند، فرهنگ کاری مثبت را ایجاد می کند. هر تیم متفاوت است و هر فردی چیزی منحصر به فرد برای مشارکت دارد. هنگامی که بتوانید همه را شناسایی و تشویق کنید تا به پتانسیل فردی خود دست یابند، تیم شما نیز قادر خواهد بود به پتانسیل جمعی خود دست یابد.

3 . رقابت و لاف زدن.

نشان داده شده است که رقابت باعث افزایش بهره وری می شود. با هدایت این افزایش بهره‌وری به یک فعالیت تیم‌سازی سرگرم‌کننده و فراگیر، تیم‌ها می‌توانند به شیوه‌ای مؤثرتر از روش‌های دیگر پیوند برقرار کنند. یادگیری خوب کار کردن با یکدیگر ممکن است کمی طول بکشد، اما از اینکه تیم‌ها با چه سرعتی می‌توانند در زمانی که انگیزه‌ای برای برنده شدن روی میز وجود دارد، گرد هم بیایند، شگفت‌زده می‌شوید

4 . جشن، روحیه تیمی، سرگرمی و انگیزه.

بعد از اینکه هر تیم ورزشی قهرمانی بزرگ را به دست آورد، آنها جشن می گیرند و سرگرم می شوند، که آنها را تشویق می کند که بخواهند حتی بیشتر برنده شوند. این مثال افراطی نشان می‌دهد که جشن، تشویق و سرگرمی که با هر رویداد TeamBonding همراه است، می‌تواند به کارمندان انگیزه دهد تا شغل خود را به سطح بالاتری برسانند!

 

5 . همکاری و پرورش نوآوری و خلاقیت.

مردم وقتی در کنار افرادی هستند که با آنها راحت هستند، تخیل بیشتری دارند. رویدادهای موفقیت آمیز تیم سازی نه تنها افراد را به هم نزدیکتر می کند، بلکه به ایجاد یک محل کار موفق تر و خلاق تر کمک می کند. همکاری روزانه در محل کار کلید موفقیت یک تجارت است. به عنوان مثال، یک مربی همیشه دستیارانی دارد که در صورت نیاز کمک کنند.

6 . ارتباط و کار بهتر با هم.

جای تعجب نیست، ارتباط و کار بهتر با هم دلیل اصلی انتخاب تیم سازی است. همه خواهان یک محیط کاری دوستانه هستند که در آن افراد راحت و خوشحال باشند و با هرکسی صحبت کنند و با آنها کار کنند.

یکی از بهترین نتایج برای تیم سازی این است که فعالیت ها در واقع برای بهبود ارتباطات کار می کنند.

بسیاری این فعالیت ها را با هدف خاص کار بر روی ارتباطات و اعتماد انجام می دهند. در حالی که این یک هدف کلی برای هر دفتری است، ممکن است حوزه‌های ارتباطی خاصی را پیدا کنید که می‌توان روی آنها تمرکز کرد. همچنین می توانید در مورد عوامل حیاتی موفقیت تیم سازی اطلاعات بیشتری کسب کنید .

7 . فرهنگ شرکت را تقویت کنید

فرهنگ شرکت را می توان به عنوان ارزش ها، هنجارها، اهداف و نگرش هایی که در سازمان شما وجود دارد توضیح داد. به زبان ساده، محیطی که در آن کار می کنید را مشخص می کند و شخصیت شرکت را می سازد. به گزارش Indeed، جویندگان کار ارزش زیادی برای فرهنگ یک شرکت قائل هستند و 46 درصد از کسانی که شغلی را در نظر گرفته‌اند، اما برای آن درخواست نکرده‌اند، گفته‌اند که در نهایت ترجیح داده‌اند این کار را انجام ندهند زیرا احساس نمی‌کنند که این یک فرهنگ مناسب است.

برنامه ریزی منظم رویدادهای تیم سازی می تواند فرهنگ شرکت شما را بهبود بخشد و فضایی برای درک خواسته ها و نیازهای کارکنان شما فراهم کند. گاهی اوقات فرهنگ مدیریت با فرهنگ کارمندان مطابقت ندارد، بنابراین یافتن یک راه میانه قدم مهمی در ایجاد یک محیط مثبت تر است. فعالیت‌های تیم‌سازی به کاهش تعارض در محل کار کمک می‌کند و در حین کار با هم، همه را در یک صفحه قرار می‌دهد. مزایا مطمئناً شما را به دفتر بازگرداند.

8 . چیزی ایجاد کنید که منتظر آن باشید

چه یک بار در هفته یا هر چند ماه یکبار، برنامه‌ریزی فعالیت‌های تیم‌سازی به کارمندان شما چیزی غیر از آن مهلت‌های پروژه را می‌دهد. هیچ‌کس نمی‌خواهد به تقویم خود نگاه کند تا ببیند فهرستی بی‌پایان از وظایف به نظر می‌رسد. از کارمندان خود بخواهید در طول هفته کاری و نه فقط در تعطیلات آخر هفته، در مورد رویدادهای غیر مرتبط با کار هیجان زده شوند.

همچنین مهم است که بدانیم این رویدادها به کارکنان یک هدف مشترک می دهد که ربطی به کار آنها ندارد. این استراحت بسیار مورد نیاز برای سلامت روانی کارکنان خوب است و به ایده ایجاد یک محیط کاری مثبت تر برای افرادی که شرکت شما را موفق می کنند، بازمی گردد.

9 . قدردانی کارکنان را نشان دهید

در همین راستا، رویدادهای تیم سازی به کارمندان این امکان را می دهد که برای کار سختشان قدردانی کنند. خیلی وقت‌ها، به‌دلیل انبوهی از چیزهای دیگر، می‌توان به‌طور تصادفی کار بزرگ را زیر فرش جارو کرد. اولویت‌بندی این رویدادها به کارکنان نشان می‌دهد که به آنها اهمیت می‌دهید و از تلاش‌های آنها با پاداش دادن به آنها با یک فعالیت سرگرم‌کننده که تیم می‌توانند با هم لذت ببرند، قدردانی می‌کنید.

10 . ایجاد پل در سراسر بخش

ارتباطات بین کارمندان در یک بخش تنها مواردی نیست که برای ایجاد یک تیم قوی‌تر اهمیت دارد. “تیم” لازم نیست به تیم فروش یا تیم بازاریابی محدود شود. این مجموعه یکپارچه از تمام تیم های کاری است که سازمان شما را تشکیل می دهند. از خود بپرسید – چقدر کارمندان در بخش هایی غیر از بخش خود را می شناسید؟ اگر پاسخ خوب نیست یا اصلاً جواب نمی‌دهد، تیم‌سازی مطمئناً بخش‌ها را به هم نزدیک‌تر می‌کند تا همکاری متقابلی را تشویق کند که به طور کلی به نفع سازمان شما باشد.

کارمندان را ترغیب کنید تا به جای کار در سیلو با اعضای تیم مستقیم خود، خود را با افراد در بخش های دیگر آشنا کنند. احتمالاً متوجه خواهید شد که این عمل به همه کمک می کند تا در محل کار احساس راحتی بیشتری داشته باشند و درها را به روی روابط جدید باز کند. پل زدن این شکاف ها باعث ایجاد روابط مثبت می شود که منجر به یک شرکت سازنده تر می شود.

11 . پتانسیل رهبری را باز کنید

در یک محیط آرام تر و خلاقانه تر، ممکن است کارکنان مهارت های پنهانی داشته باشند که در دفتر کشف نشده اند. رهبران می توانند در ساده ترین فعالیت ها ظاهر شوند و ممکن است شما را شگفت زده کنند. برنامه ریزی منظم رویدادهای تیم سازی می تواند اعتماد کارکنان را در محل کار تامین کند. ممکن است متوجه شوید که کارمند آرام جدید در الهام بخشیدن به همسالان خود باورنکردنی است و با داشتن مربی مناسب، فرصت‌های توسعه و تشویق می‌تواند رهبر آینده شرکت شما باشد.

ایجاد یک برنامه مربی یا برنامه توسعه رهبری برای کمک به کارکنان برای دستیابی به بالاترین پتانسیل خود را در نظر بگیرید. پس از هر رویداد تیم سازی، با رهبران تیم تماس بگیرید و بر اساس همکارانی که در این تجربیات برجسته بوده اند، نامزدهای این برنامه ها را درخواست کنید.

12 . تعامل و روحیه کارکنان بهبود یافته است

متعهد شدن به رویدادهای تیم سازی که به طور منظم برنامه ریزی شده اند می تواند باعث ایجاد رفاقت شود، کارمندان را برای آمدن به محل کار هیجان زده تر کند، در مورد کار خود مشتاق تر شود و راحت تر به یکدیگر نزدیک شوند. همچنین ممکن است به کارمندان کمک کند که بیشتر تشویق شوند تا از میز خود دور شوند و کمی سرگرم شوند، که به نوبه خود به آنها کمک می کند تا با احساس شادابی و انرژی دوباره به کار خود بازگردند.

فعالیت‌های تیم‌سازی به کارمندان چیزی معمولی برای صحبت کردن غیر از کار می‌دهد. آنها می توانند موانع ارتباطی را از بین ببرند و به تیم ها کمک کنند کارآمدتر کار کنند. مهم‌تر از همه، کارکنان می‌توانند مهارت‌هایی را که از این رویدادها یاد می‌گیرند، به کار ببرند و آن‌ها را در کارهای روزمره خود، مانند خلاقیت، تفکر استراتژیک، تطبیق سریع و کار مشترک با همسالان خود، به کار ببرند.

یک فعالیت تیم سازی موفق مطمئناً به معنای محیط کار راحت تر و موفق تر برای هر شرکت بزرگ یا کوچک خواهد بود. آیا برای بهبود ارتباطات، مهارت‌ها، همکاری و عملکرد تیم خود و سایر توانایی‌ها آماده هستید؟

Hide picture